انعقاد قراردادهای نفتی با شرکتهای نفتی بین المللی
نوشته شده توسط : Tara79f

 

بدیهی است که آگاهی از تحولات بازار جهانی نفت و سایر حاملهای انرژی، جایگاه و نقش بازیگران اصلی این بازار به ویژه شرکتهای نفتی بین المللی، پیشرفتهای جدید در اقتصاد سیاسی نفت، ساختار و سازوکار بازار جهانی سرمایه برای تأمین سرمایه، مسائل حقوقی نفت، تحولات ساختاری- تاریخی قراردادها در کشورهای مختلف و سرانجام، تسلط کافی به فنون مذاکرات نفتی از دیگر شرایط دستیابی به قراردادهای بهینه نفتی در راستای تأمین منافع ملی در بلندمدت میباشد. درغیر اینصورت، از انعقاد قراردادهای نفتی با شرکتهای نفتی بین المللی نمیتوان ارتقاء توان کارشناسی و مدیریتی شرکت ملی نفت برای نیل به سطح شرکتهای نفتی ملی- بین المللی را انتظار داشت. برای مطالعات آتی پیشنهاد میشود به مسئلۀ ریسکپذیری مشتری و نگرش مشتری دربارۀ ارتباط بین وارانتی و قابلیت اطمینان محصول در تصمیمگیری دربارۀ سیاستهای وارانتی توجه شود. ، (امور حقوقی، صفحات 1316 تا 1364)، در 40 ماده که در تاریخ 5 مرداد 1350 به امضاء رسید و به موجب آن شرکت مختلط هوپکو برای انجام عملیات موضوع این قرارداد تأسیس شد.

جمعبندی و نتیجهگیری موضوع بخش هشتم است. نگاهی اجمالی به سیر تحولات قراردادهای نفتی که تاکنون در ایران منعقد شده است موضوع بخش سوم میباشد که در واقع زمینه مناسبی فراهم میکند تا بتوان ویژگیهای مطلوب را در هر یک از این قراردادها بررسی کرد. نفتی که هر عامل از چاههای موضوع عملیات خود تولید نماید در سر چاه به ملکیت مشارالیه در میآید.» متأسفانه این قاعده حقوقی در همه 12 قراردادی که براساس قانون نفت 1366 منعقد شده است ملاحظه نمیشود. در این مقاله نشان خواهیم داد که سایر ویژگیهای مطلوب در قراردادهای نفتی (که در ادامه به آن میپردازیم) صرفاً شعارهای زیبایی بوده و هست که هیچگاه به تحقق نرسیده و با ادامه شرایط موجود نیز به تحقق نخواهد رسید. تبدیل دو فرآیند متعارض فوقالذکر به شرایط «برد- برد»، با توجه به شرایط و مقتضیات مخازن نفتی کشور، مستلزم درک صحیح از مصادیق منافع ملی بلندمدت در بهرهبرداری از مخازن نفتی است. پاسخ به این سؤال چندان ساده نیست زیرا مستلزم ملاحظات سیاسی، اقتصادی،

اینستاگرام

 

، (امور حقوقی، صفحات 1365 تا 1413)، در 40 ماده در تاریخ 5 مرداد 1350 به امضاء رسید و به موجب آن شرکت مختلط اینپکو برای انجام عملیات موضوع این قرارداد تأسیس شد. به نظر میرسد که مهمترین موارد اصلاحی به شرح ذیل است: به موجب ماده 2، «کلیه منابع نفتی جزء انفال و ثروتهای عمومی است. بعد از بررسی اجمالی قراردادهای نفتی ایران از امتیازنامههای رویتر و دارسی تا قراردادهای بیع متقابل، ویژگیهای مطلوب قراردادهای نفتی را به شرح ذیل بررسی کردهایم: حاکمیت و مالکیت بر منابع نفتی، حقوق و منافع ملی در زنجیره عملیات نفتی، انتقال دانش و مهارتهای فنی، و افزایش سهم دولت از عواید نفتی. به دو مرحله متوالی اکتشاف و توسعه تقسیم خواهد شد. نفت و برق، تولید انبوه را در دومین انقلاب صنعتی تسهیل کرد و در سومین انقلاب صنعتی از فناوری اطلاعات برای خودکارسازی تولید استفاده شد و درنهایت در چهارمین انقلاب صنعتی، به افزایش قدرت شناختی تولیدات انسانی توجه شد و این قدرت تقویت شد (شو و همکاران، 2018). باتوجهبه تعاریف مختلف و مباحث علمی که برای توصیف سه انقلاب صنعتی نخست استفاده شدهاند، میتوان گفت از ابتدای قرن حاضر انقلاب چهارم شروع شده است که آن را با عنوان «انقلاب دیجیتال» نیز معرفی میکنند.

 

و در نهایت ترموستات می تواند با اندازه گیری دمای آب و اطلاع دادن به برد مانع از گرم شدن بیش از اندازه آب شود. بیش از صد سال تجربه نفتی کشور، متأسفانه حکایت از آن دارد که تلاش در بهبود قراردادهای نفتی نهایتاً چیزی جز کوشش برای افزایش سهم ایران از عواید حاصل از عملیات نفتی نبوده است. کد کارگر انجامدهندۀ اقدامات برای رفع مشکل محصول که یکی از 15 کد موجود است. اگر پاسخ منفی است آنگاه این سؤال مطرح میشود که چرا اجرای این قراردادها نقشی در رفع این کاستیها ایفا نکرده است؟ تایمر در لباسشویی شامل دو بخش موتور و جعبه اتصالات است که این دو بخش با همکاری یکدیگر باعث فرمان دادن به بخشهای مختلف ماشین لباسشویی میشوند. برای جلوگیری از این اتفاق طراحان برخی مدل های ماشین لباسشویی علاوه بر میکروسویچ مدار دستگاه را به قفل مغناطیسی مجهز میکنند. میکروسوییچ یک قفل ایمنی برای درب لباسشویی است. جهت جلوگیری از چنین مشکلی قبل از المنت یک ترموستات قرار داده اند تا فاز پس از ترموستات به هیتر برسد. گاهی به مچهاتون استراحت بدین و اونها رو نرمش بدین. از انگشت میانی بهجای اشاره برای فشار دادن کلیدهای موس استفاده بشه و برای استراحت دادن به دست گاهی کف دست رو روی میز بذارین. 





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: